Welkom op de site van groep 4

Even voorstellen…..

Ik ben juf Petra en geef dit hele schooljaar van maandag tot en met donderdag les aan groep 4. Op de vrijdag geeft Juf Nermin les in de groep. Van maandag tot en met donderdag worden wij ondersteund door juf Hulya.

Belangrijk in groep 4 vinden wij het groepsgevoel. Kinderen moeten zich veilig voelen op school, in de klas en bij hun juffen en de andere leerlingen. Samenspelen, samenwerken en samen leren staat centraal. We gebruiken veel coöperatieve spelletjes om de leerstof op een leuke manier aan te leren of nog eens te oefenen. Samenwerken doen we vooral bij Staal taal waarbij we binnen projecten altijd wel een samenwerkingsopdracht hebben uit te voeren. Samen leren doen we iedere dag bij elke les. Samen leren is namelijk leuk en samen bereik je meer dan in je eentje.

Binnen de groep wordt hard gewerkt , afgewisseld met spelletjes en circuitjes. We zijn vaak extra te vinden in de speelzaal of op het schoolplein voor een buitenles.

Didactisch gaan we in groep 4 verder met technisch lezen en rekenen. Daarbij komt Staal taal en spelling. We leren 12 spelling categorieën in dit schooljaar. We leren netjes en binnen de lijntjes schrijven en we gaan hoofdletters gebruiken. We leren de basis van grammatica en we worden wijzer in het verkeer. Als we aan het eind tijd over hebben gaan we ook nog op reis de geschiedenis in.

We zijn blij met de ondersteuning van een onderwijsassistent, daardoor kunnen we de groep vaak kleiner maken en krijgen leerlingen meer op niveau les. Bij de ene groep wordt dan verdiept, de stof wordt moeilijker aangeboden, bij de andere groep wordt verbreedt, de stof wordt nogmaals herhaald. Zo krijgt ieder kind wat hij of zij nodig heeft.

Kortom, in groep 4 is altijd iets te beleven en leren we op vele verschillende manieren. Wilt u een keer komen kijken?, maak dan even een afspraak met de leerkracht. Heeft u andere vragen of wilt u weten hoe uw kind het in de klas doet, u kunt altijd even langs komen, dan maken we een afspraak of mailen via Parro!

groeten juf Petra

Petra      T0095BT