Groep 5- Nieuws

653,646,637,632

Bezoek NP-plastics

dinsdag, 14 januari 2020

Op maandag 16 december zijn we op bezoek geweest bij het bedrijf NP-plastics, in het kader van ons Jeelo-project 'Maken van je eigen project'. In drie groepen werden de kinderen rondgeleid door het bedrijf en bijgepraat over het proces van het maken van producten van plastic. De kinderen vonden het erg interessant en de ouders, die als chauffeurs dienden, net zo goed. We willen NP-plastics ontzettend bedanken voor de rondleiding en de gastvrijheid deze ochtend!

Circuit 'Maken van je eigen product'

maandag, 02 december 2019

Op maandag 18 november zijn wij gestart met het circuit van het Jeelo-project 'Maken van je eigen product'. De kinderen gaan daarbij zelfstandig en sommige begeleid aan de slag met een aantal werkjes die voor hen zijn klaargezet. Alle werkjes hebben een overkoepelend thema: plastic. De kinderen hebben zichtbaar plezier in het maken van werkjes!

Taaltrip Schiphol

woensdag, 30 oktober 2019

Vandaag zijn we op taaltrip geweest naar Schiphol Airport. Onder begeleiding van een taalgids hebben we een rondleiding gehad door Schiphol en hebben we kennis gemaakt met woorden die te maken hebben met openbaar vervoer en het vliegveld. De kinderen hebben veel geleerd en het onwijs naar hun zin gehad! We willen alle hulpouders, taalgidsen en de organisatie JINC bedanken voor de gezellige en leerzame dag!

Start nieuwe thema Jeelo: Onderzoek naar hoe veilig Schalkwijk is!

dinsdag, 08 oktober 2019

Op woensdag 2 oktober zijn wij in groep 5 in vier groepen op weg gegaan om allerlei foto's te maken van verschillende onveilig, gevaarlijke verkeerssituaties in de wijk. En dat er veel onveilige situaties in de wijk zijn, was wel te merken aan het aantal foto's dat de kinderen hebben gemaakt. In totaal zijn er zo'n 45 foto's gemaakt. Nu is het in de klas zaak dat de kinderen ervoor zorgen dat de situaties minder onveilig worden, door bepaalde maatregelen te nemen!