Groep 8 - Nieuws

779,772,764,763,759,758

Veilig in het verkeer

donderdag, 21 april 2022

We hebben gewerkt aan het project Veilig in het Verkeer. Als afsluiting konden we alles wat we geleerd hebben laten zien tijdens een les van ANWB Streetwise. Super leuk was dit.

Beleven van onze planeet

vrijdag, 11 maart 2022

De afgelopen weken hebben wij gewerkt aan het project Beleven van onze planeet. We weten nu precies in welk zonnestelsel we leven en wat de maan en de aarde precies met elkaar te maken hebben. Ook hebben we geleerd wat de stand van de zon precies zegt en wat eb en vloed precies hier allemaal mee te maken heeft. Wederom een leerzaam project.

Sinterklaas in groep 8

zaterdag, 11 december 2021

Ook dit jaar vierden we weer Sinterklaas in groep 8. Wat een ontzettend mooie surprises hebben wij met elkaar gemaakt dit jaar zeg. Wat een creatieve klas is groep 8. Hajar en Resmina gingen we met de prijzen vandoor voor de mooiste surprises. Knap hoor meiden.

Omgaan met elkaar

zaterdag, 11 december 2021

Afegelopen weken hebben wij gewerkt aan het project omgaan met elkaar. Tijdens dit project hebben wij het over de wereldgodsdiensten gehad. Tijdens die project brachten wij een bezoek een een moskee, een synogoge en een katholieke kerk. Het was zeer interessant en we hebben een hoop geleerd

Op bezoek in Den Haag

zaterdag, 02 oktober 2021

Op Prinsjesdag gingen wij met de klas naar Den Haag. Super speciaal natuurlijk want op die dag ziet Den Haag er ineens heel anders uit. We keken onze ogen uit hoeveel politie er die dag wel niet rondliep. Onze dag begon in het Nationaal Theater waar we naar de kindertroonrede keken. Hier herkende we allemaal dingen in want daar hadden wij de weken ervoor ook over nagedacht. Na de troonrede gingen we naar het Malieveld om lekker te lunchen. Na de lunch liepen we door Den Haag. We zagen het...

Leren voor later

zaterdag, 02 oktober 2021

In groep 8 hebben we de afgelopen weken aan het project leren voor later gewerkt. We hebben onze eigen politieke partijen opgericht. We begonnen met het bedenken van een naam en een logo. Daarna bedachten we onze standpunten. Als laatst hielden we een presentatie en gingen we stemmen. We hadden een echt stemhokje met een rode stift en een stembiljet. De dag erne werden de stemmen geteld en de partij MS11 ging er met de winst vandoor. Goed gedaan meiden. Het was een leuk project.